RANDEVU SİSTEMİNE TEPKİ
20 Kasım 2019, Çarşamba

http://www.malatyabuyuksehirgazetesi.com/randevu-sistemine-tepki/11092/

Sağlık Sen Malatya Şube Başkanımız Sayın Mehmet Bingöl'ün randevu sistemi ile ilgili basın açıklaması ;

Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin hastalara uzun vadede randevu vermesi hasta ve hasta yakınlarının tepkilerine neden olurken, bu konuda kısa bir açıklama yapan Sağlık Sen Malatya Şube Başkanı Mehmet Bingöl, önemli açıklamalarda bulundu.

Randevu sistemine tepki

Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin hastalara uzun vadede randevu vermesi hasta ve hasta yakınlarının tepkilerine neden olurken, bu konuda kısa bir açıklama yapan Sağlık Sen Malatya Şube Başkanı Mehmet Bingöl, önemli açıklamalarda bulundu.

Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşanan randevu sorununu anlatan Başkan Bingöl, vatandaşların randevu sistemiyle alakalı çok ciddi sıkıntılar yaşadığını ileri sürdü.

12-13 GÜN SONRASINA RANDEVU VERİLİYOR

Randevu sistemiyle alakalı sıkıntıdan dolayı hasta ve çalışanların karşı karşıya geldiğini belirten Başkan Bingöl, “Polikliniklerde 12-13 gün sonrasına randevu verilmektedir. Bu da özellikle ilçelerden gelen hastalarımızın mağdur olmasına neden oluyor. Bu mağduriyetin sonucunda da vatandaşlarımız, çalışanlarımızla karşı karşıya kalıyorlar. 65 yaş üzerinde olan vatandaşlarımız telefonla randevu alamıyorlar. Bu yaştaki vatandaşlarımız akıllı telefon kullanamıyorlar. Yakınları olmayan yaşlılarımız randevu alamıyorlar ve buraya geldiklerinde büyük bir mağduriyet yaşıyorlar. Döner sermaye yönetmeliğinde devlet hastanesinde bir doktor her baktığı hastanın karşılığını alabiliyordu. Ancak Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde böyle bir şey olmadığı için randevusu olmayan hastalara bakılmadığını görüyoruz. Bundan dolayı hem vatandaşlar hem de çalışanlar ciddi mağduriyet yaşıyorlar. Vatandaşlar ve çalışan arkadaşlar karşı karşıya geliyorlar” diye konuştu.

CİDDİ SIKINTILAR ORTAYA ÇIKIYOR

Vatandaşların ‘Ben bu kadar yol geldim, neden beni muayene etmiyorlar’ dediklerini aktaran Başkan Bingöl, “Karşıdaki sağlık çalışanının da eli kolu bağlı ve bu yüzden herhangi bir işlem yapamıyor. Bu yüzden ciddi sıkıntılar ortaya çıkıyor. Malatya’da bir devlet hastanesi faaliyete geçtikten sonra buranın Eğitim ve Araştırma Hastanesi olmalıydı. Bu daha mantıklı olurdu ve çalışanlar daha güzel hizmet verirlerdi. Ama maalesef buranın Eğitim ve Araştırma Hastanesi olmasından dolayı vatandaşlarımız randevu siteminden dolayı ciddi sıkıntılar yaşanmaktadır.

KENDİ KURUMUMUZDA ÖNCELİĞİMİZ YOK : Sağlık bakanlığına bağlı hastanelerin polikliniklerinin kapısında öncelikli hastaların kimler olduğu yazar ;  1) Aciliyeti olanlar 2) Engelli olanlar            3) Hamileler   4) 65 yaş üstü yaşlılar 5) 7 yaşından küçük çocuklar 6) Harp ve vazife şehitlerinin yakınları, malül ve gazileri .

 Devlet Hastanesinde görev yaparken  70 yaşında olan saglik çalışanın annesi dahiliye kliniğine götürmüş üzerimde beyaz forması  vardı  ve annesi kliniğe alıp ilaçlarını yazdırdıktan sonra çıkarken bir beyfendi çalişanı şikayet edeceğini söylemişti. Bir diger çalisan hemşire,  çocuğu göz poliklinik  muyene ettiremiyor kurumun çalışanı olduğu yaşli  annesi öncelik sağlandığı randevulu idi ve sadece yaşlı olduğu için önceliğini kullanmıştı vb.  Yüzlerce sayılır garibanlar da biz sağlık çalışanları da muyane olmada sıkıntı yaşarız vatandaşlar hakkımızda kötü düşünmesinler diye. Hemşire olun, ATT olun, memur olun ne olursanız olun kendi kurumumuzda bir ayrıcalığımız yok.

İşin sıkıntılı bir tarafı da,  size klinikte yardımcı olmak isteyen hekimlerimiz ve klinik asistanlarımız da randevu sisteminden dolayı bazen mahcup oluyorlar bize yardımcı olamadıkları için. Yetkili birinin  hanımı gelecek muayenesi gerçekleştirilmesi için adeta talimat verirler.  Bilmem ne dairesinin hatırlı yöneticisi gelir. Onlarda yetmez, siyasi partilerin il ilçe, kadın kolları, gençlik kolları başkanları gelir ve hatta gelmekle de kalmaz bazıları VIP kapılardan giriş yaparlar. Ancak gel gelelim, biz sağlık çalışanları, emektarları, kendi çalıştığımız hastanede kendi tedavimizi, eşimizin, çocuğumuzun tedavisini yaptırabilmek için randevu almak ve kliniklerin kapısında sıra beklemek zorunda kalırız. Birilerinin bu kurumun çalışanlarına önem vermesini, yaşadığımız haksızlıkları, mağduriyetlerimizi görebilmelerini bekliyoruz.

Tüm sağlık camiasına saygılar sunarım.

PAYLAŞ :