T. C. AİLE ve SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI

AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI ATAMA VE YER DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ

I. KAPSAM (MADDE 2)

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Atama ve Yer Değişikliği Yönetmeliği, Bakanlık kadrolarında 4/A devlet memuru olarak görev yapanların kurum içi atama ve yer değiştirmeleri ile geçici süreli görevlendirilmelerine ilişkin usul ve esasları kapsamaktadır.

II. YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMAYA İLİŞKİN GENEL ESASLAR HİZMET BÖLGELERİ VE BÖLGELERDEKİ ZORUNLU ÇALIŞMA SÜRELERİ (MADDE 7)

- Yönetmeliğin uygulanmasına esas olmak üzere iller; sosyal, kültürel, ulaşım imkânları ve ekonomik şartları ile hizmet gerekleri dikkate alınmak suretiyle Ek-1 sayılı cetvelde gösterilen dört hizmet bölgesine ayrılmaktadır.

I. BÖLGE II. BÖLGE III. BÖLGE IV. BÖLGE
Adana Afyonkarahisar Adıyaman Ağrı
Ankara Bolu Aksaray Ardahan
Antalya Burdur Amasya Artvin
Aydın Çanakkale Bartın Batman
Balıkesir Çorum Bilecik Bayburt
Bursa Düzce Çankırı Bingöl
Denizli Giresun Diyarbakır Bitlis
Edirne Isparta Elazığ Gümüşhane
Eskişehir Karabük Erzincan Hakkari
Gaziantep Kırıkkale Erzurum Iğdır
Hatay Kırklareli Kahramanmaraş Kars
İstanbul Kütahya Karaman Muş
İzmir Malatya Kastamonu Siirt
Kayseri Ordu Kırşehir Şırnak
Kocaeli Osmaniye Kilis Tunceli
Konya Rize Mardin  
Manisa Tokat Nevşehir  
Mersin Zonguldak Niğde  
Muğla   Sinop  
Sakarya   Sivas  
Samsun   Şanlıurfa  
Tekirdağ   Van  
Trabzon   Yozgat  
Yalova   Uşak  

- Merkez teşkilatı birinci hizmet bölgesi kapsamındadır.

- Zorunlu çalışma süreleri birinci bölgede 7 yıl, ikinci bölgede 5 yıl, üçüncü bölgede 4 yıl, dördüncü bölgede 3 yıldır.

- Personelin tüm bölgelerde görev yapması esastır.

- Personelin, atandığı bölge ve bölge içerisindeki yerlerde Yönetmelik ile tespit edilmiş süre kadar fiilen çalışması zorunludur.

- Personelin, hizmet bölgeleri belirlenen süreler kadar fiilen çalışmadan, Sağlık mazeretiyle yer değişikliği (madde 13), Eş durumu mazeretiyle yer değişikliği (madde 14), Yetkili amirlerin teklifi üzerine atama (madde 16) ve Olağanüstü durumlarda atama (madde 17) maddelerinde yer alan mazeretler ve durumlar hariç diğer hizmet bölgelerine atamaları yapılamaz.

-> Ancak bulunduğu yerin zorunlu çalışma süresinin yarısını dolduran personelin, aynı hizmet bölgesinde veya alt hizmet bölgelerinde Bakanlıkça ihtiyaç gösterilen yerlerden, kadro ve unvanına uygun bir yere talepleri halinde genel atama döneminde atamaları yapılabilir.

- Bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini dolduran personel aynı hizmet bölgesinde, alt hizmet bölgelerinde veya üst hizmet bölgelerinde Bakanlıkça ihtiyaç gösterilen yerlerden, kadro ve unvanına uygun bir yere atanma talebinde bulunabilir.

-> Ancak, bulunduğu bölge veya yerin zorunlu çalışma süresini dolduran personelin atanabileceği kadro ve unvanına uygun bir yerin Bakanlıkça ihtiyaç gösterilmemesi veya personelin tercihlerine atanamaması durumunda Bakanlıkça, bulunduğu yerde çalışma süresi uzatılmış sayılır. Bu şekilde ataması yapılamayan ve çalışma süresi uzatılan personelin bulunduğu yerde geçirdiği süreler, bir sonraki hizmet bölgesinin zorunlu çalışma süresinden sayılır.

- Bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini doldurup, yer değiştirme isteğinde bulunmayan personelin görev yapmakta olduğu birimde çalışmaya devam edip etmeyeceği, aynı veya başka bir hizmet bölgesine atanıp atanmayacağı hususları, hizmetin gereği ve hizmet bölgeleri arasındaki personel dağılımının dengeli bir şekilde sağlanması hususları gözetilerek Bakanlıkça değerlendirilir.

-> Bu şekilde çalışma süresi uzatılan personelin bulunduğu yerde geçirdiği süreler, bir sonraki hizmet bölgesinin zorunlu çalışma süresinden sayılır.

III. YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMA DÖNEMİ (MADDE 8)

Bulunduğu bölge veya yerin zorunlu çalışma süresini doldurarak yer değişikliği talebinde bulunan personelin atamaları her yıl Haziran ve Eylül ayları arasında toplu olarak yapılır.

IV. ATAMA DÖNEMİ DIŞINDA YAPILABİLECEK ATAMALAR (MADDE 9)

Aşağıda yer alan yer değişikliği işlemleri atama dönemine bağlı kalınmaksızın her zaman yapılabilmektedir;

- Sağlık (Madde 13) ve eş durumu mazereti (Madde 14) ile can güvenliği (Madde 17) şartlarını sağlayan yer değişikliği talepleri,

- Yetkili amirin teklifi üzerinden yapılan atama talepleri (Madde 16),

- Personelin eşinin veya çocuğunun vefat etmesi durumunda yapılan atama talepleri (Madde 17),

- Görevde yükselme ve unvan değişikliği suretiyle atama durumu (Madde 18),

- Taşradan Bakanlık merkez teşkilatına, Bakanlık merkez teşkilatından taşra teşkilatına yapılacak atamalarda

Dönem şartına bakılmaksızın her zaman yapılmaktadır.

V. BÖLGELERDE ZORUNLU ÇALIŞMA SÜRESİNDEN SAYILACAK VE SAYILMAYACAK SÜRELER (MADDE 10)

Zorunlu çalışma süresinden sayılacak durumlar;

- Yıllık, mazeret ve sağlık izinlerinin tamamı,

- Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri,

- 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi uyarınca bir görevin vekâlet ile ya da kurumlar arası geçici görevlendirme ile yürütülmesi halinde bu sürelerin tamamı,

- Görevden uzaklaştırılan ve görevleri ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınan memurların 657 sayılı Kanunun “Memurun göreve tekrar başlatılması zorunlu olan haller” başlıklı 143 üncü maddesinde sayılan durumların gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı,

- Hizmet içi eğitimde başarılı geçen sürelerin tamamı,

- Hizmetin gereği olarak TODAİE ve Yabancı Diller Eğitim Merkezinde başarılı geçen sürelerin tamamı,

- Yıllık, mazeret ve sağlık izinlerinde geçen süreler, memurun görev yaptığı bölge hizmetinden, yukarıda verilen diğer durumlarda geçen süreler ise bu sürelerin geçirildiği yerin bölge hizmetinden sayılmaktadır.


Zorunlu çalışma süresinden sayılmayan haller;

- 657 sayılı Kanun hükümlerine göre ücretsiz izinde geçirilen süreler,

- Bakanlık kadrolarına atanmadan önce başka şekillerde geçirilen süreler,

sayılmamaktadır.

VI. ATAMALARDA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULACAK KRİTERLER (MADDE 11)

Bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini tamamlayan personelin isteğe bağlı atamaları;

- Boş kadro durumu ve hizmet bölgelerindeki personel ihtiyaçları dikkate alınarak Bakanlıkça ilan edilen kadro ve unvanlara göre, personelin yapacağı tercih sırası ve hizmet puanına göre yapılmaktadır.

- Personelin hizmet puanlarının hesabında yer değiştirme başvurularının son günü itibarıyla mevcut özlük bilgileri esas alınır.

- İlgili yılın 15 Eylül tarihi itibarıyla bulunduğu bölge veya yerin zorunlu çalışma süresini dolduracak olan personel isteğe bağlı atama müracaatında bulunabilir.

- Zorunlu çalışma süresini doldurarak kendi talebi üzerine atanmış olanlar, en az iki yıl fiilen çalışmadan sağlık mazereti (Madde 13) ve eş durumu mazereti (Madde 14) hariç başka bir yere atanma talebinde bulunamazlar.

- İlan edilen kadro ve unvanlara atamalarda puan üstünlüğü esas alınır. Atama talebinde bulunanların puanlarının eşitliği halinde hizmet süresi fazla olana, bu sürelerin eşit olması halinde ödül puanı yüksek olana, bunların da eşitliği halinde doğum tarihi önce olana öncelik verilir.

- Bakanlık kadrolarına istifa/müstafi sonrası yeniden atananlar ya da başka kurum veya kuruluşlardan naklen ataması yapılanlar, en az iki yıl fiilen çalışmadan sağlık mazereti (Madde 13) ve eş durumu mazereti (Madde 14) hariç başka bir yere atanma talebinde bulunamazlar.

VII. HİZMET GEREĞİ ATAMA VE GÖREVLENDİRMELER

1. İLK ATAMALAR (MADDE 12)

- İlk atama ile yerleştirme yapılacak kadroların; yeri, hizmet sınıfı, unvanı, derecesi ve sayısı Bakanlıkça belirlenir. İlk defa atamada; öncelikle dördüncü ve üçüncü hizmet bölgelerinde bulunan kadrolara yerleştirme yapılması esastır.

- Ancak ihtiyaç halinde diğer hizmet bölgelerinde bulunan kadrolara da yerleştirme yapılabilir.

- İlk atama ile yapılacak yerleştirmeler genel hükümlere göre yapılır.

- Aday memurların adaylık süresi içerisinde başka bir yere ataması yapılamaz.

2. SAĞLIK MAZERETİ SEBEBİYLE ATAMA (MADDE 13)

- Personelden, görevli bulunduğu yerde kalmasının kendisi veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu kimselerden birinin sağlık durumunu tehlikeye sokacağını, tam teşekküllü bir devlet hastanesi veya kamu üniversitesi hastanelerinden başvuru tarihinden geriye doğru son altı ay içerisinde alınmış sağlık kurulu raporu ile belgeleyenler yer değiştirme talebinde bulunabilirler.

- Bu şekilde atama talebinde bulunanların sağlık raporuna uygun tedavilerini yaptırabilecekleri bir il’e atamaları yapılabilir.

- Belirtilen sağlık birimleri dışındaki yerlerden alınan raporlar geçerli sayılmaz ve işleme konulmaz.

- Bakanlık gerekli gördüğü hallerde sağlık raporlarını ilgili kurumlara inceleterek görüş isteyebilir. Atama talebi bu görüş çerçevesinde değerlendirilir.

a. Engellilik durumu;

- Personelden kendisi veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu kimselerden birisine ilgili sağlık kurulu tarafından engelliler için verilen rapora göre; toplam engel oranı %50 ve üzerinde olup aynı zamanda ağır engelli olanlar veya ağır engelli olmamakla birlikte toplam engel oranı %80 ve üzerinde bulunanlar bir defaya mahsus olmak üzere talepte bulunduğu yere atanabilir.

3. EŞ DURUMU MAZERETİ SEBEBİYLE ATAMA (MADDE 13)

a. ÖZEL SEKTÖR EŞ DURUMU;

- Başvuru tarihi itibarıyla son üç yıl içinde 720 gün sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle sigortalı sayılanlar bu durumu belgelemek kaydı ile hizmet ihtiyaçları ve kadro imkanları çerçevesinde talepleri değerlendirildikten sonra, personelin ataması yapılabilir.

- Eşi isteğe bağlı sigortalı olanların yer değişikliği talepleri bu kapsamda değerlendirilmez.

- Bu kapsamda yer değişikliği talebinde bulunan personelden;

-> Eşinin çalışmakta olduğu iş yerinden alınacak görev yeri belgesi,

-> Eşinin çalışmakta olduğu iş yerinin çalışır durumda olduğunu gösterir bağlı bulunduğu vergi dairesinden veya ilgili meslek teşekkülünden alınacak belge,

-> Başvuru tarihinden itibaren geriye dönük son üç yıllık süre içinde en az 720 gün sigortalı hizmeti olduğunu ve sigortalılığının halen devam ettiğini gösterir belge,

istenir.

b. EMEKLİLİK DURUMUNDA EŞ DURUMU;

- İlgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan kamu görevlisi olan eşi emekliye ayrılan personel; eşinin emeklilik tarihinden itibaren bir yıl içerisinde başvuruda bulunmak ve bir defaya mahsus olmak üzere ilk yer değiştirme suretiyle atama döneminde eşinin ikamet ettiği yere atanma talebinde bulunabilir.

- Personelin bu talebi, hizmet ihtiyaçları ve kadro imkanları çerçevesinde değerlendirildikten sonra eşinin ikamet ettiği yere atanabilir.

c. EŞLERİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA ÇALIŞANLARIN EŞ DURUMU;

- Eşleri kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışanlar hizmet ihtiyaçları ve kadro imkanları çerçevesinde talepleri değerlendirildikten sonra, gerekirse kurumlar arası koordinasyon da sağlanarak, eşlerinin görevli bulunduğu yerlere atanabilirler.

d. HER İKİ EŞİN BAKANLIK PERSONELİ OLMASI HALİNDE;

- Bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini doldurarak yer değişikliği isteme hakkını elde eden ve her ikisi de Bakanlık personeli olan eşlerin aile bütünlüğünün bozulmaması için aynı yerleri tercih etmeleri önceliklidir.

- Bu şekilde tercihte bulunmalarına rağmen farklı yerlere atananlardan; atamasının eşinin bulunduğu ile yapılmasını isteyenler, istekte bulunan eşin görev yerinden ilişik kesmemiş olması şartıyla eş mazeretine dayalı olarak eşinin yanına atanırlar.

- Her ikisi de Bakanlık personeli olan eşlerden; bu durumlarını idareye bildirmeyen veya başka yerleri tercih ederek farklı yerlere atananlar; görev yerlerinden ilişik kesmeleri halinde bir sonraki yılın yer değiştirme suretiyle atama dönemine kadar eş durumu mazeretine dayalı olarak eşinin bulunduğu yere atanma talebinde bulunamazlar.

- Her ikisi de Bakanlık personeli olan atamaya tabi eşlerin talepleri, sırasıyla yönetici kadrolarında bulunana, eşitliği halinde kazanılmış hak aylığı yüksek olana, bunların eşitliği halinde hizmet süresi fazla olana göre değerlendirilir.

e. EŞİ FARKLI BİR BAKANLIKTA ÇALIŞMASI DURUMUNDA;

Eşleri başka kurumlarda çalışan Bakanlık personelinin eş durumundan atanma talepleri eşin görevi, unvanı ve hizmet özelliği dikkate alınarak değerlendirilir.

4. YETKİLİ AMİRLERİN TEKLİFİ ÜZERİNE ATAMA (MADDE 16)

- Haklarında yapılan adli veya idari soruşturma neticesinde görev yaptığı yerde/birimde kalmalarında sakınca görülen personelin görev yerinin değiştirilmesi, gerekçeleri ile birlikte illerde valiler, merkez teşkilatında birim amirleri tarafından Bakanlığa teklif edilebilir.

-> Personelin görev yeri, teklife bağlı kalınmaksızın gerekli görüldüğü takdirde atamaya yetkili makam tarafından hizmet gereği resen değiştirilebilir.

- Görevden uzaklaştırılan, gözaltına alınan, tutuklanan veya mahkûm edilenlerden serbest bırakılan personelin, yeniden göreve başladıktan sonra aynı yerde çalışmalarının sakıncalı görülmesi halinde görev yerinin değiştirilmesi, gerekçeleri ile birlikte illerde valiler, merkez teşkilatında birim amirleri tarafından Bakanlığa teklif edilebilir.

-> Personelin görev yeri, teklife bağlı kalınmaksızın gerekli görüldüğü takdirde atamaya yetkili makam tarafından hizmet gereği resen değiştirilebilir.

- Bakan talimatı doğrultusunda Bakanlık müfettişleri tarafından hazırlanan raporlarda görev yeri değişikliği ile ilgili öneriler Bakanlığa teklif edilebilir.

- Yer değişikliği teklifleri Bakanlıkça değerlendirilir.

-> Teklifin uygun görülmesi halinde personelin görev yeri, atama zamanına bakılmaksızın bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini tamamlamışsa bir üst bölgede bir yere, tamamlamamışsa bölge içerisinde veya bulunduğu il içerisinde başka bir yere atanmak suretiyle değiştirilir.

- Bu madde kapsamında ataması yapılan personelin, mazeret durumu da dâhil olmak üzere, tekrar aynı yere veya birime atanabilmesi için ayrılma tarihinden itibaren en az üç yıl geçmesi şartı aranır.

5. OLAĞANÜSTÜ DURUMLARDA ATAMA (MADDE 17)

- Eşi veya çocuğu vefat eden personel olayın gerçekleştiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde müracaatta bulunmak ve bir defaya mahsus olmak üzere, bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini tamamlamışsa bir üst bölge veya alt bölgelerde bir yere, tamamlamamışsa bölge içerisinde veya bulunduğu il içerisinde başka bir yere atanmak üzere değerlendirilebilir.

- Herhangi bir nedenle görev yaptığı ilde kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının can güvenliğinin tehlikeye düştüğünü adli veya mülki idare makamlarınca verilen belgeyle belgelendirenlerin atama talepleri, olayın gerçekleştiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde müracaatta bulunmak ve bir defaya mahsus olmak üzere, bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini tamamlamışsa bir üst bölge veya alt bölgelerde bir yere, tamamlamamışsa bölge içerisinde veya bulunduğu il içerisinde başka bir yere atanmak üzere değerlendirilebilir.

- 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi uyarınca hakkında adli makamlarca iş yerinin değiştirilmesine ilişkin koruyucu tedbir kararı alınan personelin atama talebi, bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini tamamlamışsa bir üst bölge veya alt bölgelerde bir yere, tamamlamamışsa bölge içerisinde veya bulunduğu il içerisinde başka bir yere atanmak üzere değerlendirilir.

- Terör eylemleri etkisi ve sebebiyle şehit olan veya çalışamayacak derecede malul olan kamu görevlileri ile er ve erbaşların, eş ve çocukları ile anne, baba ve kardeşlerinin; malul olup da çalışabilir durumda olanların ise kendilerinin yer değiştirme suretiyle atanma talepleri bu durumlarının ilgili makamlarca belgelendirilmiş olması kaydıyla, kadro imkanları da dikkate alınmak suretiyle Yönetmelikteki kısıtlayıcı hükümlere bakılmaksızın öncelikle yerine getirilir.

6. GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVI SONUCU ATAMA (MADDE 18)

- Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavı sonucu ataması yapılan personel, atandıkları yerde en az üç yıl görev yapmak zorundadır.

- Ancak personelin atandığı yerde göreve başladıktan sonra ortaya çıkacak mazeret durumlarına dayalı olarak yapacağı yer değiştirme talepleri Yönetmeliğin ilgili hükümleri çerçevesinde değerlendirilir.

- Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavı sonucunda, aynı unvana atanmaya hak kazanan personel; gerekli diğer şartları taşımaları ve eski görev yerlerinden ayrılmamaları kaydıyla sonuçların açıklandığı tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde karşılıklı becayiş talebinde bulunabilir. Personelin bu yöndeki talepleri Bakanlıkça değerlendirilir.

7. KARŞILIKLI YER DEĞİŞTİRME (MADDE 20)

- Bakanlık kadrolarına merkezi yerleştirme ile ilk defa atanacak adayların aynı unvan ve kadroda olmak şartıyla, yerleştirme sonuçlarının ilanından sonra atamaları henüz yapılmadan karşılıklı dilekçe ile müracaatları halinde ilk atama yerleri, Bakanlıkça da uygun görülmesi halinde karşılıklı olarak değiştirilebilir.

- Aynı hizmet bölgesinde yer alan illerde veya aynı il içerisinde görevli personelden, asaleti tasdik olmak kaydı ile aynı unvan ve kadroda görev yapanlar, il müdürlükleri aracılığı ile müracaatları ve Bakanlığın uygun görmesi halinde karşılıklı olarak atama döneminde yer değiştirme suretiyle atanabilirler.

- Yetkili amirlerin teklifi üzerine atanan personele, bu madde hükümleri uygulanmaz.

8. KURUM İÇİ GEÇİCİ SÜRELİ GÖREVLENDİRME (MADDE 21)

- Bakanlık personelinin iller ve birimler arasında kurum içi geçici süreli görevlendirmeleri, bir hizmetin geçici süre ile yürütülmesi amacıyla, kadrosu ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak şartı ile yapılır.

Geçici Süreli Görevlendirmede Aşağıdaki Esaslara Uyulur:

- Hizmetlerin geçici olarak yürütülmesi amacıyla bir takvim yılı içerisinde 2 aya kadar geçici görevlendirme yapılabilir. Bu süre personelin kendi isteğinin bulunması şartıyla 6 aya kadar uzatılabilir.

- Geçici görevlendirme, onayda belirlenen süre bitiminden önce iptal edilmediği durumlarda süre bitiminde kendiliğinden sona erer.

-> Bu durumda başka herhangi bir işleme gerek kalmaksızın ilgili personelin, görevlendirmenin sona erdiği günü takip eden iş günü içerisinde asli kadrosunda göreve başlaması zorunludur. Göreve başlamayanlar hakkında genel hükümler çerçevesinde yasal işlem yapılır.

- Bir görevin geçici olarak ifasına yönelik olma amacını aşan, konusu ve süresi belirtilmemiş geçici görevlendirme işlemi yapılamaz.

- Geçici görevli olarak görevlendirilen personel hakkında bu görev sona erdirilmeden ikinci bir geçici görevlendirme yapılamaz.

- Bakanlık merkez teşkilatı personelinin birimler arası geçici süreli görevlendirmeleri süre şartına tabi değildir.

VIII. YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMAYA İLİŞKİN İŞLEMLER

1. DUYURU VE BAŞVURU ŞEKLİ (MADDE 22)

- Bulunduğu bölge veya yerin zorunlu çalışma süresini doldurarak yer değişikliği talebinde bulunacak personelin atanmak istedikleri yer tercihlerine esas olmak üzere, ihtiyaç gösterilecek yerleri, kadro ve unvanları gösteren listeler, başvuru şekli, süresi, kimlerin yer değiştirme talebinde bulunabileceği ve yer değiştirmeye ilişkin diğer hususlar her yıl Mart ayı sonuna kadar ayrıca tebligata gerek kalmaksızın Bakanlık internet sayfasından duyurulur.

- Duyuruda belirtilen tarihlere ve usule aykırı olarak yapılan müracaatlar dikkate alınmaz. Duyuruda belirtilen süreler içerisinde personelin görevli bulunduğu birimlere intikal etmeyen müracaatları ile ilgili itirazlar değerlendirmeye alınmaz.

- İsteğe bağlı yer değiştirme talebinde bulunacak personel, duyuruda ilan edilen yerlerden en az beş, en fazla on tercih yapabilir. Atama sonuçları, Bakanlık internet sayfasında duyurulur.

2. ATAMA ONAYININ TEBLİĞİ (MADDE 23)

- Atama onayı, ilgili birime geldikten sonra en geç 30 gün içerisinde ilgiliye tebliğ edilir ve tebliğ tarihi itibarıyla ilişiği kesilir.

3. GÖREVE BAŞLAMAMA HALİNDE YAPILACAK İŞLEMLER (MADDE 24)

-İlk defa veya yeniden ataması yapılanlardan mehil süresi içerisinde göreve başlamayanlar, atamaları iptal edilmek üzere, taşra teşkilatı personeli için valilikler, merkez teşkilatı personeli için birim amirlerince en kısa sürede bakanlığa bildirilir.

4. YER DEĞİŞTİRME İŞLEMİNİN İPTALİ (MADDE 25)

- Yönetmelikte belirtilen mazeret durumlarından birine bağlı olarak kendi istekleri üzerine il içinde veya il dışında görev yerleri değiştirilen personelden, yer değiştirmeyi gerektiren mazeretlerinin ortadan kalktığını beyan ederek atamalarının iptalini isteyenlerin eski görev yerlerinden ayrılmamış olmaları şartıyla atamaları iptal edilir.

-> Bu şekilde ataması iptal edilenler, hizmet ihtiyaçları çerçevesinde il içinde farklı yer veya birimde istihdam edilmek üzere atanabilirler.

- Bulunduğu bölgenin zorunlu çalışma süresini doldurarak isteğe bağlı yer değiştirme kapsamında görev yerleri değiştirilen personelin atama işlemleri iptal edilmez.

-> Ancak atama onayları çıktıktan sonra personelin eş ve sağlık mazereti durumlarından birinin ortaya çıkması halinde atama işleminin iptaline ilişkin talepleri, eski görev yerlerinden ayrılmamış olmaları şartıyla değerlendirmeye alınır.

- Yapılan atamaların iptaline veya değiştirilmesine ilişkin diğer sebeplere dayalı talepler dikkate alınmaz. Bu şekilde ataması iptal edilenler, hizmet ihtiyaçları çerçevesinde il içinde farklı yer veya birimde istihdam edilmek üzere atanabilirler.

5. GERÇEK DIŞI BEYAN VEYA GEÇERLİ OLMAYAN BELGELERE DAYALI İŞLEMLER (MADDE 26)

-İlgili personel tarafından verilen ve atama işlemlerinin dayanağı olan bilgilerin gerçek dışı veya belgelerin sahte olduğu tespit edildiği takdirde, yapılan atama işlemi iptal edilir ve sorumluları hakkında idari soruşturma yapılır ve ilgili Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulur.