HAKEM HEYETİ ADALETTEN ŞAŞTI, NOTERLİK YAPTI
01 Eylül 2019, Pazar

24 Ağustos’ta başlayıp sonuçlanan hakem heyeti sürecini değerlendiren Hükümetin teklifinin yetersiz, kurulun kararının ise adaletsizdir.  “Gerçekten de bu kurul ‘Kamu Görevlileri Hakem Kurulu’ olsaydı adil bir karar çıkabilirdi. Ama bu kurulu biz ‘Kamu İşvereni Hakem Kurulu’ olarak görüyoruz.”

“Biz hakem kurulunda; adaletin heybetini değil, işverenin heyetini gördük”. Biz hakem kurulu biliyorduk noter çıktı. Ne işveren heyeti ne de hakem, kamu görevlilerini anlamaya çalışmadı. Biz, yazılan enflasyonu değil, yaşanan enflasyonu baza alalım dedik. Ancak; 4 + 4 ve 3 + 3 oranları, zammı enflasyona verdirmek, enflasyona bağlı alım gücünün düşmesi gerçeğini görmezden gelmiştir.

Kamu İşvereni de Hakem Heyeti de Birçok Temel Teklifi Yok Saydı

Birçok teklifin görmezden gelen Hakem Kurulu “Sözleşmelilerin kadroya geçirilmesinden, 3600 ek göstergeye, yardımcı hizmetler sınıfının genel idare hizmetleri sınıfına geçirilmesinden, kademe derece sınırlamasının kaldırılmasına, bayram ikramiyesinden, kılık-kıyafet yasağının kaldırılmasına, gelir vergisi mağduriyetinin son bulmasından, dayanışma aidatı ve toplu sözleşme ikramiyesine birçok acil çözüm bekleyen önemli teklifimiz dikkate alınmadı. Kamu İşveren Heyeti’nin teklifini Hakemin de kararını, kamu görevlilerinin emeğini değersizleştirmek olarak görüyoruz.”

Kamu İşvereninin kanuna aykırı hareket ettiği görülmüştür. Kaybı biz imzalamadık, kazanım üretecek bir teklif de zaten gelmedi. Kamu İşvereni müzakerelerde uzlaşılan konuları Hakeme götürmedi. Kamu İşvereni, kanuna aykırı olarak; uzlaşılan ve uzlaşılmayan konuların ayrı ayrı tutanağa işlenmesi hükmünü çiğnedi. Uzlaşmazlık tutanağı düzenlemekten kaçındı. Yetkili sendika hazır bulunmasına rağmen sendika uzlaşmazlık tutanağı için çağrılmadı.

Hakem Heyeti Masada Uzlaşılanları Yok Saydı

Hakem Heyetine uzlaşılan ve uzlaşılmayan bütün teklifleri sunduklarını belirten  Kamu İşveren Heyeti, imzalanamadığı söylenen toplantı tutanağını heyete sunamadı, niçin tespit tutanağı tuttuğunu da açıklayamadı. Hakem Heyeti masada varılan uzlaşmaları yok saydı. Hakem, 4. Dönem Toplu Sözleşme kazanımları dışında sadece 3 yeni maddeyi onayladı. Bu 3 madde hakemliğin haysiyetini kurtarmaz.

Hakem Heyeti’nin Hükümetin teklifini aynen kabul etmesinin kendi güvenilirliğine ve kurula leke sürüldü. Hakem Heyeti adaletten şaştı. Hakem, Kamu İşverenine adeta noterlik yaptı ve tarafgir davrandı.”

4688’le İlgili Kaygı ve Tespitlerimiz Bir Kez Daha Doğrulanmış Oldu

4688 sayılı yasa ile ilgili daha önce yapılan eleştirileri , bu konudaki kaygı ve tespitlerinin bir kez daha doğrulandığını ifade ederek, yıllardır kanundan kaynaklı sorunlara dikkat çekiyoruz ve yasanın düzeltilmesini istiyoruz. 200 bin işçiye 60 gün 5 milyon 200 bin kamu görevlisine 30 gün… Sorunlar acil bir değişikliği zorunlu kılıyor. Hakem Heyeti’nin Hükümet lehine olan üye dağılımı değişmeli.”

 Kamu İşvereni Bazı Soruların Cevabını Vermeli!

Konuşmasında Kamu İşveren Heyetine ve Bakan’a çağrıda bulunan Yalçın, Kamu İşveren Heyeti’nin bazı soruları cevaplaması gerektiğini belirterek “Sayın Bakan, uyuşmazlığın nedeni olarak teklifimizi yükselttiğimizi ifade etti. %8 + 7 ve 6 + 6 zam ve 3 + 2 refah payı teklifini 20 puana çeken bir konfederasyon nasıl teklifi yükseltmiş oluyor?” diye sordu.

Hizmet kollarının uzlaşmazlık tutanağı imzalamaya çağrılmadığını bir kez daha hatırlatan Yalçın, neden bu konuda bir davet gelmediğini de sordu. Yalçın, Kamu İşvereni Bürokratlarının tuttuğu tutanaklar ve Bakanın da her ihtimale karşı ben de tutuyorum dediği tutanaklara ne oldu? Uzlaşılan teklifler neden yasaya rağmen masaya gelmedi? 11 hizmet kolu sendikası genel başkanı orada hazır olduğu halde uzlaşmazlık tutanağı neden düzenlenmedi? Sendikalar neden çağrılmadı? Uyuşmazlıkla sonuçlandığını söyleyen Kamu İşvereni, hangi konularda ve neden uyuşmazlığın yaşandığını niçin izah etmemiştir?” diye konuştu.

Daha önceki yıllarda da hükümetten yana karar alan Hakem Kurulu, bu sefer de şaşırtmamıştır. Hakem Kurulu hükümetin teklifini en ufak, küçücük bile bir farklılık yapmadan onaylamıştır. Böylece hakem kurulunun bağımsızlığının göstermelik olduğu bir kez daha görülmüştür. Hakem Kurulu tamamen işverenin noteri ve tasdik memuru olmuştur. 

 

                                                                                                                             

     SAĞLIK SEN ŞUBE BAŞKANI 

      MEHMET BİNGÖL

 

PAYLAŞ :