Entegre Hastanelerin Acil Nöbet Ücreti Sorunu Çözüldü
24 Ocak 2018, Çarşamba

Entegre hastanelerdeki acil servis çalışanlarının nöbet ücretlerindeki acil farkı sorununu çözüme kavuşturduk. Sağlık Bakanlığı’na yazdığımız yazı sonrası, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü ilgili birimlere bir yazı göndererek, entegre hastanelerin acil servislerinde çalışanların nöbet ücretlerinin ‘acil farkı’ hesaplanarak yüzde 50 artırımlı ödenmesi gerektiğini bildirdi.

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Ekim 2017 tarihinde, birimlere gönderdiği e posta ile, entegre hastanelerin acil hizmeti kapsamında tutulan nöbetlere ilişkin, ‘acil farkı’ ödenmesi konusunda, ikinci bir yazıya kadar beklenmesini istemişti.

Bunun üzerine Sağlık-Sen olarak, bakanlığa yazdığımız yazıda, ‘bünyesinde acil servis bulunmasına rağmen, entegre sağlık hizmeti sunan devlet hastanelerinde acil servis çalışanlarına yüzde 50 artırımlı nöbet ücreti verilmediğini belirterek, bu yanlışlığın düzeltilmesini istedik.

İlgili yazımız üzerine, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü mağduriyeti sona erdirecek bir görüş yazısı yayınladı. Söz konusu yazıda, ‘entegre ilçe devlet hastaneleri bünyesindeki birinci seviye acil servislerin veya birinci seviye acil servis donanım standartlarını haiz acil ünitelerinin acil sağlık hizmeti sunulan acil birimler kapsamında değerlendirileceği mütalaa edildiği’ belirtildi.

Yine söz konusu yazıya göre, Ekim 2017 tarihinden itibaren acil hizmeti kapsamında tutulan, ancak acil farkı ödenmeyen nöbetlerin ücretleri yüzde 50 artırımlı ödenecek.

  • PAYLAŞ :
  • memursen logo
  • sagliksen logo
  • sağlık bakanlığı logo
  • aileve sosyasl politikalar bakanlığı logo
  • calışma ve sosyal güvenlik bakanlığı logo